ဘေလာ့ဂါအာေဘာ္

ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာသည္ သံသရာဒုကၡ ခႏၶာဒုကၡ လြတ္ေၾကာင္းအတြက္ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကီႀကီးပြားေရးအတြက္ မဟုတ္ပါ။ ေလာကီႀကီးပြားေရးအတြက္ ေရာေႏွာအသုံးခ်လာသည့္အခါ.....

အမည္ခိုးသူမ်ား

          တစ္ေန႔ ေန၀င္ရီတေရာအခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းအနီးမွ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္ သုတ္သီးသုတ္ျပာျဖင့္ ေက်ာင္းေပၚ တက္လာ၏။ ဤအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ လာေနက်မဟုတ္သျဖင့္ စာေရးသူက
          ``ဒကာမႀကီး လာပုံ ထူးလွေခ်လား´´
ဟု ဆီး၍ ေမးလိုက္၏။ ထိုဒကာမႀကီးက
          ``တပည့္ေတာ္ မေက်နပ္တာ ရွိလို႔ဘုရား´´
ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိတ္ကနဲျဖစ္သြားမိ၏။ ဤေက်ာင္းသို႔ ျပန္ေရာက္သည္မွာ ငါးရက္ခန္႔သာ ရွိေသးသည္။ ဘယ္ကိုမွလည္း မသြား၊ ဘာကိုမွလဲ မလုပ္ခဲ့။ စကားကိုလည္း မာေၾကာင္း သာေၾကာင္းေလာက္သာ ေျပာရေသးသည္။ မိမိအေပၚ ဘာမ်ားမေက်နပ္တာ ရွိေနသလဲ? စဥ္းစား၍ မရ။
          ``ဆိုစမ္းပါဦး ဒကာမႀကီး။ ဘာမ်ား မေက်နပ္တာလဲ´´
          ``တပည့္ေတာ္ (.......)ရြာကို သြားတယ္ဘုရား။ အဲဒီရြာမွာ ေဆးဆရာႀကီး ဦး(.......)က ႏွစ္ပါးသီလ ထိန္းၿပီး ေယာဂီလုပ္ေတာ့မယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ကို ေျပာတယ္ဘုရား။ ႏွစ္ပါးသီလေလာက္နဲ႔ ေယာဂီလုပ္တယ္ဆိုတာကို တပည့္ေတာ္မ မေက်နပ္ဘူးဘုရား။ အဲဒါ ရမရ ေျပာျပေပးပါဘုရား။´´
          စာေရးသူလည္း ထိုအခါမွပင္ ဒကာမႀကီး၏ မေက်နပ္ျခင္း ျမားဦးသည္ မိမိဘက္သို႔ လွည့္ျခင္း မဟုတ္ပါ ကလားဟု စိတ္ေအးရေတာ့၏။ ထိုေယာဂီသူေတာ္စင္ႀကီး ေစာင့္ထိန္းမည့္ သီလႏွစ္ပါးကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ``ပါဏာတိပါတသိကၡာပုဒ္ႏွင့္ သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္´´ဟု သိရ၏။
          ေတာ္ေတာ္ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေစာင့္ထိန္းမည့္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါလားဟုပင္ ေတြးမိေသးေတာ့၏။ ေဆးဆရာ ေက်ာင္းဆရာ၊ ရါာလူႀကီးတို႔သည္ ရပ္ရြာ၏အဓိကအားကိုးရာ မ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ေက်းရြာ၏ အတိုင္ပင္ခံမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အျခားသူတို႔ထက္ ဂုဏ္သိကၡာအရေရာ ကိုယ္က်င့္တရားအရပါေလးစားထိုက္သူမ်ား ျဖစ္ရန္ လို၏။
          ပါဏာတိပါတသိကၡာပုဒ္(သူတပါးအသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း)၊ သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္ (မူးယစ္ေဆး၀ါး သုံးစြဲမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း) ႏွစ္ခုကို ေစာင့္ထိန္းမည္ဆိုသျဖင့္ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘိုးေတာ္အျဖစ္၊ ေယာဂီအျဖစ္ ခံယူမည့္ ေဆးဆရာႀကီးတစ္ဦးအေနျဖင့္ ေစာင့္ထိန္းမည့္သီလသည္ နည္းလွသည္ဟု ထင္မိသည္။ ေယာဂီဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ သူေတာ္စင္ဟူေသာ စကားႏွင့္ပါ တြဲ၍သုံးရမည္ျဖစ္၏။ ေယာဂီသူေတာ္စင္တစ္ေယာက္သည္ မုသာ၀ါဒမွ မေရွာင္ႏိုင္လွ်င္ မည္သုိ႔ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ရမည္နည္း။ ကာေမသု မိစၧာစာရ (သူတပါးအိမ္ရာ ျပစ္မွားမႈ)မွ မေရွာင္ႏိုင္လွ်င္ မည္သို႔ ေလးစားရမည္နည္း။ အဒိႏၷာဒါန (သူတပါးမေပးေသာ ဥစၥာကို ခုိးယူျခင္း)မွ မေရွာင္ႏိုင္လွ်င္ မည္သို႔ ယုံၾကည္ရေတာ့မည္နည္း။
          ေယာဂီဟူေသာ စကား၏ မူရင္းပါဠိပုဒ္မွာ ယုဇ - ဓာတ္ႏွင့္ ဏ - ပစၥည္း တြဲစပ္ထားေသာ ေယာဂဟူေသာ ပါဠိပုဒ္ျဖစ္သည္။ ေယာဂဟူေသာ စကားသည္ ``ယွဥ္ျခင္း၊ လုံ႔လ၊ အားထုတ္ျခင္း၊ ဘာ၀နာ၌အားထုတ္ျခင္း၊ သုတ္၊ ၀ဋ္ဆင္းရဲ၌ ယွဥ္ေစတတ္ေသာတရား´´ဟူေသာ အနက္တို႔ကို ေဟာ၏။ ယင္းေယာဂဟူေသာ ပုဒ္ကိုပင္ ဏီ - ပစၥည္းျဖင့္ တြဲစပ္၍ `ေယာေဂါ အႆ အတၳီတိ ေယာဂီ = ေယာဂရွိသူကို ေယာဂီ´´ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုႏိုင္၏။
          ထိုဖြင့္ဆိုခ်က္အရဆိုလွ်င္ တရားဘာ၀နာအားထုတ္မႈဟူေသာ ေယာဂပိုင္ရွင္မ်ားကို ေယာဂီဟု ေခၚႏိုင္သကဲ့သို႔ ကာမေယာဂ၊ ဘ၀ေယာဂ၊ ဒိ႒ိေယာဂ၊ အ၀ိဇၨာေယာဂဟူေသာ ၀ဋ္ဆင္းရဲ၌ ယွဥ္ေစတတ္ေသာ ေယာဂပိုင္ရွင္ကိုလည္း ေယာဂီဟု ေခၚႏိုင္၏။ သဒၵါနည္းအရ ထိုသို႔ အဓိပၸာယ္ႏွစ္ခ်က္ ေကာက္ယူႏိုင္ေသာ္လည္း ျမန္မာ့နားျဖင့္ အသိမ်ားသည္မွာ ေယာဂီဆိုလွ်င္ တရားအားထုတ္ေနၾကေသာ သူေတာ္စင္မ်ားကိုသာ သိၾကေပသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ ေယာဂီဟူေသာ အမည္သည္ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္သူမ်ားႏွင့္သာ ထိုက္တန္ပါ၏။ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္သူမ်ားသည္ အားထုတ္ေနစဥ္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရွစ္ပါးသီလကိုသာ ေစာင့္ထိန္းၾက၏။ အနည္းစုေလာက္သာ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေနသူတို႔သည္ သာမန္အရပ္ထဲ ေနသူမ်ားထက္ သီလအားျဖင့္လည္း သာလြန္၏။ ေလာကီအာ႐ုံ အိမ္မႈကိစၥမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္၍ ရတတ္သမွ် အခ်ိန္ကေလး၌ တရားကိုသာ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ေနသျဖင့္ သမာဓိအားျဖင့္လည္း သာလြန္၏။ အခ်ိန္ရသမွ် တရားနာျခင္း၊ တရားဆင္ျခင္ျခင္း၊ တရားေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ျပဳေနၾကသျဖင့္ ပညာအားျဖင့္လည္း အရပ္ထဲေနသူတို႔ထက္ သာလြန္၏။ ထိုသို႔ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာအားျဖင့္ အရပ္ထဲေနသူတို႔ထက္ သာလြန္ေသာ အက်င့္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာေၾကာင့္ ထိုပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ေယာဂီဟူေသာ အမည္ႏွင့္ ထိုက္တန္၏။ သင့္ေလ်ာ္၏။ ထိုသူတို႔ကို လွဴဒါန္းလွ်င္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာ ဘ၀တို႔၌ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကို ျဖစ္ေစႏိုင္၏။
          ထိုဒကာမႀကီးေျပာသာ ဆရာႀကီးကား သီလအားျဖင့္လည္း သာမန္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ငါးပါးသီလကိုပင္ ျပည့္စုံေအာင္ မေစာင့္ထိန္းႏိုင္သျဖင့္ သီလအားျဖင့္လည္း သာမန္ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ထက္ ယုတ္၏။ သမာဓိကလည္း ကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားရွာႀကံမႈ မရွိသျဖင့္ ယုတ္၏။ ပညာအားျဖင့္လည္း အထက္ပုဂၢိဳလ္ဆိုသူတို႔ ေပးသေလာက္သာ ရရွာသျဖင့္ နိမ့္က်လွ၏။ ေလာကတြင္ သူတစ္ပါး၏ လက္ေ၀ခံ ျဖစ္ရျခင္းေလာက္ ယုတ္နိမ့္ေသာ ဘ၀ မရွိေခ်။ ဤၾကားထဲတြင္ ႏွစ္ပါးသီလကိုပင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ေစာင့္ထိန္းေနရင္း စိတ္မခိုင္သျဖင့္ ခ်ဳိးေဖာက္မိပါက အထက္ဆရာႀကီးမ်ားက သမာဓိ ပညာတို႔ တက္မေပးသည့္အျပင္ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကိုပင္ ခံရေသး၏။
          ဤမွ်အထိ ယုတ္နိမ့္ေအာက္က်လွေသာ ဘ၀ကို ခံယူရမည္ကိုပင္ ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိ။ လူေရွ႕သူေရွ႕တြင္ ထုတ္ေဖာ္၀ါၾကြား ဂုဏ္ေဖာ္ရဲေသာ ထိုဆရာႀကီး၏ အသိဥာဏ္အေတြးအေခၚမွာ သိသာထင္ရွားလြန္းလွပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ၌ လူတို႔သည္ ကိုယ္ျပဳသည့္အမႈက ကိုယ့္ကို ဂုဏ္တင္ရာမေရာက္ဘဲ ႏွိမ့္ခ်ရာ ေရာက္သြားတတ္သည္မ်ဳိး ႀကဳံရတတ္ပါသည္။ ဆင္ျခင္ျပဳျပင္ႏိုင္လွ်င္ အရွက္မကြဲႏုိင္ေသာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို နိမ့္က်လို႔ပင္ နိမ့္က်မွန္း မသိေလာက္ေအာင္ ႏုံခ်ာလြန္းလွ်င္ကား အလြန္ရွက္စရာ ေကာင္းလွပါသည္။
          သာသနာတြင္း၌ ထိုသို႔ေသာ ပုတီးေယာင္ေယာင္ ဘိုးေတာ္ေယာင္ေယာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား မ်ားျပားလွပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ ပုံမွန္ေဆာက္တည္ရမည့္ ငါးပါးသီလကိုပင္ အျပည့္အစုံ မေဆာက္တည္ႏိုင္ေပ။ ယင္းကို သတိမထားမိဘဲ ``ငါက ကံႏွစ္ပါးထိန္းသည္၊ ကံသုံးပါးထိန္းသည္´´ စသည္ျဖင့္ လူေရွ႕တြင္ ေျပာဆိုၾကြား၀ါၾကသည္ကို မၾကာမၾကာ ေတြ႕ရသည္။ က်န္သည့္ သီလမ်ား မလုံၿခဳံဟု ေဖာ္ျပရာေရာက္ေၾကာင္း မစဥ္းစားၾကေပ။
          ထိုက်န္ေနသည့္ သီလမ်ားသည္ အဒိႏၷာဒါနႏွင့္ ကာေမသုမိစၧာစာရသာ ျဖစ္ေနပါက ` ငါသည္ လစ္လွ်င္ ခုိးမည္၊ သူတစ္ပါး သားမယားကိုလည္း အခြင့္သာလွ်င္ ၾကာခိုမည္´´ဟု ေၾကာ္ျငာသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။ ကိုးကြယ္သူတို႔ကလည္း ဘာမွ် မစဥ္းစားၾက။ ထိုသူတို႔ ညာ၀ါးသမွ် အယုံႀကီးယုံကာ ရွိသမွ် ပုံအပ္၍ ဆည္းကပ္ၾက၏။ ကိုးကြယ္ၾက၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ထိုသူမ်ားေနာက္သို႔ မယား သမီး ညီမ အေဒၚ စသည္ျဖင့္ အဆင္သင့္ရာ ပါသြားၾကေတာ့၏။ ထိုသို႔ လူမပါလွ်င္လည္း ပစၥည္းမ်ား ပါသြားၾကသည္ကို ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းတို႔တြင္ မၾကာမၾကာ ေတြ႕ရပါ၏။
          ထိုသို႔ျဖစ္ေနပါလ်က္ ကိုးကြယ္ၿမဲ ကိုးကြယ္၊ ဆည္းကပ္ၿမဲ ဆည္းကပ္ေနၾကသည္မွာလည္း ဒုနဲ႔ ေဒးပင္။ ထိုသူတို႔သည္ သာသနာအတြက္သာမက သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ေရာ သူတို႔ကို ကိုးကြယ္ေနသည့္ တပည့္အေပါင္းအတြက္ပါ ေကာင္းက်ဳိးေပးႏိုင္ဖို႔ထက္ ဆိုးက်ဳိးေပးဖို႔က ပိုမ်ား၏။ သာသနာျပဳသည္ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သာသနာကို အသုံးခ်ေသာ္လည္း နာမည္ခိုးသူမ်ားသာ ျဖစ္ေန၏။
          ထိုဒကာမႀကီးအား ထိုသို႔ပင္ ရွင္းျပလိုက္ပါသည္။
ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတြင္ ေရးသားခဲ့ၿပီး ဖယ္ရွားပါ တြယ္ထားပါဟူေသာ စာအုပ္တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment