ဘေလာ့ဂါအာေဘာ္

ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာသည္ သံသရာဒုကၡ ခႏၶာဒုကၡ လြတ္ေၾကာင္းအတြက္ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကီႀကီးပြားေရးအတြက္ မဟုတ္ပါ။ ေလာကီႀကီးပြားေရးအတြက္ ေရာေႏွာအသုံးခ်လာသည့္အခါ.....

မိုးရာသီမွာ မိုးရြာသည္

          ``အရွင္ဘုရား ... ျဖဴးဆရာေတာ္ တရားပြဲမွာ မိုးရြာတာ ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲမေပးလို႔တဲ့။ ဇလုတ္ႀကီးမွာေတာ့ ပြဲေပးလို႔ မိုးလြတ္တာလို႔ အရပ္ထဲမွာ ေျပာေနၾကတယ္´´
          ၁၃၆၈-ခု တန္ခူးလကြယ္ေန႔တြင္ စက္ႀကီးေက်ာင္း၌ ျဖဴးဆရာေတာ္၏ ဆည္းဆာတရားပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့၏။ စက္ႀကီးေက်ာင္း၌ ေဟာအၿပီး ထိုေန႔မွာပင္ ဇလုတ္ႀကီးရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၌ ညတရားပြဲ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္၏။
          တရားပြဲမတိုင္မီ ရက္မ်ားက မိုးရိပ္မုိးေျခ ရွိေသာ္လည္း မရြာ။ တရားပြဲက်င္းပမည့္ ေန႔က်မွပင္ ေန႔လည္ ၁၂ - နာရီခန္႔မွ စ၍ ရြာရာ တရားေဟာခါနီး ညေန ေလးနာရီခန္႔အထိပင္။ မိုးကလည္း မိမိေနရာတြင္ သည္းထန္သေလာက္ ဇလုတ္ႀကီးတြင္ အနည္းငယ္သာ ရြာသည္ဟု သိရ၏။
          တရားပြဲမတုိင္မီက အခ်ဳိ႕ဒကာဒကာမတို႔က ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲ ေပးလိုသည့္ စကားရိပ္မ်ား ျပတတ္ေသး၏။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူက ေက်ာင္းတြင္ ညစဥ္ေထရ၀ါဒေဟာေျပာပြဲ ျပဳလုပ္၍ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မသက္ဆိုင္သည္မ်ားကို မျပဳလုပ္ရန္ ေျပာထားသျဖင့္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မေလွ်ာက္၀ံ့ၾကေခ်။ ေလွ်ာက္လာၾကလွ်င္လည္း ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္ေခ်။ ေနာက္ဆုံးတြင္ကား တရားပြဲ မိုးမိသြားေလေတာ့သည္။
          ထို႔ေနာက္ ကဆုန္လဆန္း ၃ ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္းဒကာ ဦးသာေခြးတို႔မိသားစုက မိမိအား သိကၡာထပ္၍ ရွင္ျပဳအလွဴပြဲ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ထိုရက္ကိုလည္း မိမိကိုယ္တိုင္ ေစာေစာကတည္းက သတ္မွတ္ေပးထားသျဖင့္ ဖိတ္စာမ်ား ႐ုိက္ႏွိပ္ေ၀ငွၿပီး ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရာသီဥတုအေျခအေန မေကာင္းေသာ္လည္း ရက္ကိုမူ ေရႊ႕ေျပာင္း၍ မရႏိုင္ေတာ့ေပ။ ထိုေန႔တြင္ မိုးသာမက ေလကပါ အဆစ္ပါလာေလေတာ့၏။
          ထိုႏွစ္ခ်က္ကို ၾကည့္၍ အရပ္ထဲတြင္ ထိုသို႔ေ၀ဖန္ေနေၾကာင္း ဒကာမႀကီးတစ္ဦးက မိမိထံ လာေရာက္ ေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
          ``ဒကာမႀကီး ... ဦးဇင္းလဲ စာသင္သား တစ္ပါးပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေလာက္ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္ မႏွံ႔စပ္ေသးေပမယ့္ အထိုက္ေလ်ာက္ေတာ့ ေလ့လာထားပါတယ္။ ခုထိေတာ့ ရွင္ဥပဂုတၱရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိကို ပိဋကတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ ၿပီးေတာ့ မိုးမရြာေအာင္ ရွင္ဥပဂုတၱကို ပင့္ပါဆိုတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ကုိလဲ မေတြ႕ေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအယူအဆကို မယုံႏုိင္ေသးဘူး´´
ဟု ျပန္ေျပာလုိက္၏။
          ``ဒကာမႀကီးလဲ စဥ္းစားပါ။ ဒီေလာကႀကီးဟာ သခၤါရေလာက၊ သခၤါရနယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာကထဲမွာ ရွိရွိသမွ် အရာအားလုံးဟာ ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္ရစၿမဲဆိုတဲ့ နိယာမအတိုင္း ပ်က္ခ်ိန္တန္လွ်င္ ပ်က္သြားမွာပဲ။ တန္ခိုးေတာ္အနႏၱနဲ႔ ျပည့္စုံေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္လဲ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူသြားၿပီ။ ဘုရားရွင္ၿပီးလွ်င္ တန္ခုိးအႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ အရွင္ေမာဂၢလႅာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးလဲ ပရိနိဗၺာန္ စံသြားရၿပီ။ ရွင္ဥပဂုတၱက်မွ ဒီေလာက္ေတာင္ အသက္ရွည္တာကို ဦးဇင္းေတာ့ ဘ၀င္မက်ဘူး´´
          ``ၿပီးေတာ့ ရွင္ဥပဂုတၱကို ရဟႏၱာလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ေျပာၾကပါ။ လက္ခံပါတယ္။ ေတာင္သမုဒၵရာမွာ ေနတယ္လို႔လဲ ဆိုၾကတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ကို ႏွစ္သက္ေတာ္မူၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကိုလဲ လက္ခံပါတယ္။ ဆြမ္းစားေနာက္က်လို႔ ေနနတ္သားက ေနလုံးႀကီးကို ဆြဲထားရတယ္တဲ့။ ဒီလို ဆြဲထားလို႔ ရစတမ္းလား။ ဒီလိုဆြဲထားလို႔ေရာ အခ်ိန္က မကုန္ေတာ့ဘူးတဲ့လား။ ဒါစဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ေနာ္။ ရဟႏၲာေတြဟာ ေလာကကို ကေမာက္ကမျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ ဦးဇင္းေတာ့ မယုံၾကည္ဘူး။
          ``ၿပီးေတာ့ ရွင္ဥပဂုတၱဆြမ္းစားၿပီးလို႔ ေနနတ္သားက ေနကို လႊတ္လိုက္ေတာ့ ေနေတာ္ေတာ္ေစာင္းသြားၿပီတဲ့။ ဆြမ္းစားတာဟာ အဲဒီေလာက္ေတာင္ ၾကာရဲ႕လား။ လက္ေတြ႕က်က် စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီအခ်က္ေတြဟာ လက္ခံခ်င္စရာ မရွိဘူး။´´
          ``ရွင္ဥပဂုတၱဆိုတဲ့ ရဟႏၲာမေထရ္ျမတ္ႀကီး တကယ္ရွိတယ္ပဲ ထား။ ဦးဇင္းကေတာ့ မပင့္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အလွဴေတြဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတြက သံဃာစင္ေပၚမွာ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ထိုင္လို႔။ ဆြမ္းေကာင္းဟင္းေကာင္းေတြ ဘုဥ္းေပးလို႔။ အလွဴၿပီးေတာ့လဲ လွဴဖြယ္၀တၳဳေတြ ခံယူလို႔။´´
          ``ရဟႏၲာရွင္ဥပဂုတၱက်ေတာ့ သံဃာစင္ရဲ႕ ေနာက္နားေလးမွာ စားပြဲကေလးတစ္လုံးခ်၊ ထီးစုတ္ကေလး မိုးေပးလို႔။ ရဟႏၲာေတာ့ ပင့္ၿပီး ေနရာေပးထားၾကတာေတြက ပုံစံ မက်ဘူး။ ဆြမ္းဆိုလဲ ပန္းကန္ျပားေလးနဲ႔ စတိေလာက္ပဲ ထည့္ကပ္ထားတာ။ အင္မတန္ အားနာစရာေကာင္းတယ္။ ပင့္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကလဲ မေကာင္းဘူး။ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတြ ကိုရင္ကေလးေတြက်ေတာ့ အလွဴကို ပင့္တာ အပူေဇာ္ခံဖို႔ ပင့္တာ။ ရဟႏၲာႀကီးက်ေတာ့ လုပ္အားေပးဖို႔ပင့္တာ။ ဦးဇင္းက ကတ္သတ္ၿပီး ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ႐ုိး႐ုိးစင္းစင္းကေလး ေတြးၿပီး ေျပာတာပါ။´´
          ``ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ကိုယ့့္သာသနာက ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြကို မေလးမစား မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရွင္ဥပဂုတၱရဟႏၲာရွိတယ္လို႔ ပိဋကတ္ထဲမွာေတြ႕ရင္ ယုံမယ္။ မေတြ႕ေသးရင္ မယုံေသးဘူး။ ခုလက္ရွိ သိရသေလာက္ အတၳဳပၸတၱိေလးနဲ႔ေလာက္ေတာ့ မယုံႏိုင္ေသးဘူး။ ေတြ႕မိလို႔ ယုံၾကည္သြားၿပီဆိုရင္လဲ မိုးတားဖို႔အတြက္ေတာ့ မပင့္ဘူး။ ဒါ ဦးဇင္းရဲ႕သေဘာထားပဲ´´
          ရွင္ဥပဂုတၱျပႆနာက ဤမွ်ျဖင့္ မၿပီးေသးေပ။ ကဆုန္လဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ မိမိအား သိကၡာထပ္အလွဴတစ္ခု ရွိလာျပန္သည္။ အလွဴအစေန႔တြင္လည္း ေလက ၿငိမ္ေန၏၊ မိုးကား ရြာဆဲ။ အလွဴအစေန႔တြင္ ၿမိဳ႕ထဲ သြားစရာရွိသျဖင့္ အလွဴအိမ္ကို လမ္းႀကဳံ၀င္ၾကည့္ရာ မိမိက အိမ္ေပၚ ေရာက္သည္ႏွင့္ မိုးကလဲ ေ၀ါကနဲ ရြာခ်ေလးေတာ့သည္။ အိမ္ေပၚတြင္ အလွဴရွင္မိသားစုႏွင့္အတူ အျခားလူႀကီး ေလးငါးေယာက္ ထုိင္စကားေျပာေနၾကသည္။ အလွဴရွင္၏သမီး ဆရာမက ``ဦးဇင္းက မိုးေခၚလာတယ္´´ဟု ဆီး၍ ေလွ်ာက္၏။
          ဆရာမ စကားအဆုံးတြင္ လူႀကီးတစ္ေယာက္က အကြက္ရၿပီဟူေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ မိမိကို ၾကည့္၍
          ``အဲဒါေပါ့ဘုရား။ မိ႐ုိးဖလာဆိုတာ မပယ္ေကာင္းဘူး။ ဒါကို အေလးမမူေတာ့ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတာေပါ့´´ ဟု ေလွ်ာက္၏။
          အလွဴရွင္ဒကာႀကီးအေပၚ ၾသဇာေညာင္းသည့္ ထိုဒကာႀကီးက ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲမေပးသျဖင့္ အလွဴရွင္မိသားစုကို ဆူေနစဥ္ မိမိကေရာက္သြားျခင္း ျဖစ္၏။ မိမိေရာက္လာသည္ႏွင့္ ထိုဒကာႀကီးက အားကိုးရၿပီဟူေသာ အထင္ျဖင့္ ထိုအေၾကာင္းကို ဆက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆုံးတြင္ ``အရွင္ဘုရားဒကာေတြကို ၾကည့္ေျပာပါအုံး´´ ဟု ေလွ်ာက္ရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္သည္။
          ``ခက္တာပဲ ဒကာႀကီး။ ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲေပးလိုက္လို႔ မိုးမရြာေတာ့ဘူးဆိုရင္ `မိုးမရြာေစခ်င္ရင္ ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲ ေပးရတယ္´ဆိုတဲ့ အယူအဆႀကီးက စြဲသြားလိမ့္မယ္။ ဒီအယူအဆဟာ ဣႆရနိမၼာန၀ါဒ (တန္ခုိးရွင္၀ါဒ)နဲ႔ အတူတူပဲ။ ဒါကို ဘုရားရွင္က သီလကၡႏၶ၀ဂၢပါဠိေတာ္မွာ ဒိ႒ိအယူထဲ ထည့္ေဟာထားတယ္။ ´´
          ``ပြဲေပးပါလ်က္ မိုးရြာရင္လဲ `ရွင္ဥပဂုတ္လဲ မကယ္ႏိုင္ပါလား´ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ဳိး၀င္လာတတ္တယ္။ ဒီအေတြးဟာ ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္ဘူးလို႔ ထင္ရေပမယ့္ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားကို ထိပါးေစႏိုင္ပါတယ္။ မိုးမရြာေအာင္ လုပ္ဖို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ မိုးဦးက်ခ်ိန္ပဲ။ သတၱ၀ါေတြအတြက္ သူ႔ရာသီမွာ သူရြာတာ ရြာစမ္းပါေစ။ အလွဴအထေျမာက္ဖို႔သာ အဓိကပါ။´´
ဟု ေျပာလိုက္ရာ ထိုဒကာႀကီးလဲ ဦးခ်၍ ထျပန္သြားေလေတာ့သည္။
          ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ ေနာက္ေန႔ အလွဴပြဲတြင္ မိုးသားတိမ္လိပ္တို႔ ကင္းစင္စြာျဖင့္ အလွဴပြဲႀကီး ထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲမေပးသျဖင့္ တရားပြဲ မုိးရြာသည္ဟု ေလွ်ာက္ေသာ ဒကာမႀကီးအား ရွင္ဥပဂုတ္ပြဲ မေပးေသာ္လည္း အလွဴပြဲ မိုးကင္းသည္ဟု လွမ္း၍ ေျပာလိုက္ပါေတာ့သည္။
ဤေဆာင္းပါးကိုလည္း ဖယ္ရွားပါ တြယ္ထားပါ စာအုပ္တြင္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။

1 comment:

  1. လာသြားတယ္။Cbox အေတြ႕လု႕ိကြန္မင့္မွာေရးထားခဲတယ္ေနာ္။ kp3family

    ReplyDelete